KIA OPTIMA 2019 Január végén került a családba:

Az autó tulajdonságairól,  kényelméről sok jót tudnák most írni, melynek örülök és élvezem, de örömömet erősen rongálja a keserű szájízt előidéző Duna Autó Zaj utcai átadása, ami a lehető leghosszabbra sikerült. 2018. December 31 én. Láttak először mint vevőt. Részemről már akár másnap átvettem volna raktáron lévő választékukból egyet. Az Eladó inkább arra fókuszált sikerrel, hogy az adható kedvezményekből a lehető legkevesebbel adja el nekem az autót.

Nyári gumival adták át. Annak ellenére, hogy végig téli gumival szerettem volna. Ki is fizettem, de nem sikerült rátenni. Vissza kaptam az árát, de a kötelezőt is ők kötötték. Rögtön beírták a nyári gumit, így drágább lett a díj. Fojtatom...

A Kia Carens- em, ami 12 évig, 2019 Januárig szolgált nálam, és elégedett voltam vele.

2007 -es 2.0  CRDI  EX Automata





Ülléshuzat
ZWICK Bt.

Készült  Bp. 1238. Soroksár. Templom u 110.
Tel 287 30 81, 286 05 53

van most már van sablonuk a Kia  Carenshez is


A könyöklő toldást én fuseráltam, a gyári túl alacsony. A huzatot rá a Zwick Bt.készítette.

A Népitéletben 2x  futottam neki, mert oly lassan került fel, hogy azt hittem az első kukába ment. Itt vannak első élményeim.
 

1.

Átvételkor az autó felszereltségében értek meglepetések minuszban és pluszban is. A forgalmazóknak is meglepetés az autó felszereltsége. Erről bővebben az Index Kia Carens fórumon.
Az autó tágas, 7 személyes. A 123 kilós húgomat próbából beültettük a csomagtér egyik üllésére. Már az is meglepetés volt, hogy befért. Rendesen rácsuktuk az előtte lévő ülléstámlát. Beültem elé én is (112 kg), tök kényelmesen elfértem, térdemnél még maradt hely. Akár külföldre is indulhatnánk. Azt mondta, hát nem nagyon tudok ugrálni, de mehetünk.
A karosszéria nem tekeredik, nem nyikorog föld úton (anyag van benne) Hiltonosan puha rugózással megy az agyonfoltozott úton is. Csak a gumi puffan tompán a demskys hupikon. Nincsenek műanyag zörgések, pedig túl vagyunk minden kárpit és borítás le-fel szerelésén. Fóliázva lett és a szokásos egyéni elektromos ketyeréim is (xenon, kihangosító, indításgátló, stb.) tömegesen bele kerültek. A villanyász és a fóliás is határozottan állította: az autó könnyen, jól szerelhető.
Az automata váltó rándulás nélkül veszi a sebességeket vajpuhán dolgozik. Ilyen élvezettel még nem voltam M0-ás és Hungáriás dugóban. Kint 37 fok, bent 21,5 a klíma tökéletes. A kinti zajból csak keveset hallani, és ha bekapcsolom a rádiót meglep a hangzás minősége. Nem is tudok betelni vele. Jól elvagyok a dugóban, csak néha felengedem a fépedált, gurulunk pár métert, de ráérek telefonálgatni, zenét hallgatni. Ebben az autóban élvezet a csúcsforgalom. A kormányszervó sokkal könnyebb kormányt ad mint az európai autók. Nem gond a parkolás, gyors megfordulás. A sebességet, gyorsulást jobb ha a km órán figyeljük, mert a belül a motor izmos hangja gyengén hallatszik, és egyáltalán nem tolakodóan. A belső nyugodt filing a lassabb haladás érzetét kelti.
Tetszik a rengeteg apró pakolási lehetőség, a sok italtartó, de lehetne nagyobb a kesztyűtartó és az ajtózsebek oldal szellőző rését is elhagyhatták volna, mert az apróságok kipotyognak.  Viszont a benne hagyott kulcs és a bekapcsolatlan őv miatt állandóan hangoskodik. A nagyobb tartozékok mint a mentőláda, poroltó sajnos még nem találták meg helyüket. A fogyasztás most vegyesben 8 liter. Az autóra 4 hónapot vártam. Ezalatt volt barátom aki csak annyit mondott előre KIA...KIA..fene vesz ilyet? Meg kérdőjelezte elmeállapotomat.
Aztán ment vele egy kört és már közben is álmélkodott a pozitív meglepetések élményétől. ( Hát ez tényleg annyit tud mint a japán autók, csak olcsóbb és több a garancia !)
Ezt kiszálláskor azzal a kérdéssel foglalta össze, hogy mikor adod el? Nekem szólj először, megveszem.

2.

Az autó kényelmes, puhán veszi a foltozott utakat is. A kárpitok nem zörögnek. A szokatlanul nagy külső tükrökből még talán a jövő hetet is látni lehet. Az MP3 –as CD játszó nem felejti el kiszállás után sem hol tartott, és másnap ugyanott folytatja. A hangszórók jól hozzák a mély hangokat is. A kormány szervo könnyebb az Eu-ban gyártottaknál. Jó vele forgolódni.
Teherautót csináltam belőle (lehajtottam mindent) Megpakoltam. Nagyobb, 4-5 mázsa terhelés a rugóknak nem probléma, meg se rezzen. Az automata váltó jól teszi a dolgát. A fokozatok kapcsolásakor nem rándul. Ha sietősen szeretnék gyorsítani, letaposom, nagyon gorombán visszakapcsol és az amúgy csendes motor zavaróan hangosan kiabálva bevaduló bömbölő oroszlánná változik. Így megúszhatjuk a szégyenkezést lámpánál a sportosan induló alkalmi versenytársak mellett. De sokkal szívesebben veszi az öreguras közlekedést, ezt fogyasztásban is meghálálja.
A rögzítő fék gyenge, de határozott lábtaposásra lejtőn még nem rögzít, csak kajakos letaposásra.
A bekapcsolva felejtett világításra figyelmeztető hang, kontrollámpa és a hűthető, de nagyobb kesztyűtartó is hiányzik. Van helyette lámpa a pipere tükrök mellett, és 6 helyre locsoló szélvédőmosó.
Volt szerencsém 100-as tempónál vészfékezni száraz úton. Csak ketten ültünk elöl, hátul üres volt. Érezhetően nagyon szeretett volna jobbra, majd balra kitörni, előzni a hátulja. Gondolom az ESP akadályozta meg. Biztos keresztbe fordulás lett volna nélküle. Ugyanezt vizes úton nem szeretném kipróbálni. Hülye érzés volt.
Másik esetben 120-as tempóban pillanatnyi felindulásból - ugyan menj már a francba, ha így sietsz, 1 méterre mögöttem jött- átrántottam a másik sávba és nem himbált, borulási szándékkal sem ijesztgetett. A Hankook gyári gumit kicsit hangosnak találom.
Jó a sok apró rekesz, pakolási lehetőség, a sok üdítős flakon tartó, ám én vinném a mentő dobozt meg a poroltót is, de nem találok helyet neki. Az ajtózsebekre nem kellene a hosszában kivágott „szellőzés” mert kipotyog az autópálya és parkolócetli. Kár, hogy hosszirányba nem lehet állítani a kormányt, így nehezebben találtam meg a végleges ülés pozitúrámat.
Az autóval összességében elégedett vagyok az árához és származásához képest kimondottan jó autónak tartom eddig. Ennyi észrevételem meg a kategória versenytársaknál is lenne biztos. Ha valaki nem virítani szeretne, hanem olcsó, használható egyterűt, akkor ezt érdemes megnéznie.

2010.Februárban írom:
49 ezer vegyesen tett km van már benne. Egy EGR szelepet kellett eddig cserélni benne. Egy kis zörgés jön most a hátsó futómű felől. (magyar utakhoz képest, semmi.)

A fogyasztásmérő a beszerelt mágneseknek köszönhetően nem mozdul el már a 7,1-ről, Bármikor megnézhető. (Nálam kapható, győződjön meg-)) 06 29 341-886

 

2013.07. 20 Most 6.9 az átlag fogyasztása mindig és 97.760 km van benne! Beérett a motor-)

 

KIA Carens használati útmutató

Igazi tiszta ivóvíz cipekedés nélkül

Képgyűjteményem a neten található Kia Carens képekről :





















































Ajánlom mindenkinek partnereim:

Igazi tiszta ivóvíz cipekedés nélkül

Ozmózis víztisztító szaküzlet

Kevesebb tankolás olcsóbb autózás

Kevesebb gázzal is ugyanúgy...

Pvcpadló és Lamináltparketta szaküzlet      

Angyalvíz     Arizónapub

Ozmózis  Autóbuszbérlés

A STARTLAP gyáli lapja  

Ajtó-ablak készítés 

Kozmetika-masszázs-szolárium 

Bluefilters   Méterárú-Rövidárú-Függöny

A GYÁL és nagytérsége induló portál   

Földmunka, Pincekitermelés, Tereprendezés

Fordítás  Esküvőiruha 

Vizesember

Takarító  Linóleum

  Lakodalmasház    Pszichológus  

 Sport Íjász játék táska 

  Konditerem  

Bluefilters

Takarító

Ajtó-Ablak faház fenyőből

Ajándék-lakásfelszerelés  kerti-bútor-kisbútor

Autóvillamoság szerelő

Édenpark kávéház pizzéria  

Könyvelés   FEGY 

  Kőműves Mester

 Roverbontó

Profilvasker

Festék-vegyiárú-papír-írószer    

Tisztítottvíz

Gyáli Közösségiház 

Takarítás    

Vízszűrő

 

 

Készítette: Gyurián Emil